Από τις 10 Μαΐου 2025 τέθηκαν σε ισχύ νέες πολιτικές για οικοδεσπότες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Airbnb. Οι αλλαγές εστιάζουν στη διαφάνεια, την προστασία προσωπικών δεδομένων και την ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών.
Παρακάτω θα δούμε τις αλλαγές αυτές, που αφορούν στις επιπλέον χρεώσεις που μπορεί να έχει ένα ακίνητο, αλλά και στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των επισκεπτών.
Συναλλαγές μόνο μέσω πλατφόρμας
Η πρώτη αλλαγή στην οποία εστίασε η Airbnb, είναι όλες οι συναλλαγές που αφορούν μία κράτηση, να γίνονται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας.
Αυτό σημαίνει ότι οι υποχρεωτικές χρεώσεις, όπως λόγου χάρη η χρέωση για την καθαριότητα του ακινήτου, θα πρέπει να αναφέρονται στα επιμέρους πεδία τιμολόγησης της πλατφόρμας και όχι εκτός.
Διαφάνεια στις κρατήσεις
Το ίδιο ισχύει και για τα τέλη και τις επιπλέον χρεώσεις, όπως για παράδειγμα μία κράτηση με late check out ή ένα επιπλέον άτομο. Πλέον, κάθε πληροφορία θα πρέπει να δηλώνεται μέσω πλατφόρμας, μην επιτρέποντας επιβολή επιπλέον χρεώσεων εκτός της κράτησης.
Στόχος είναι να προστατευτούν οι επισκέπτες από απάτες και να διασφαλιστεί ένα ασφαλές πλαίσιο συναλλαγών, χωρίς κρυφές χρεώσεις και πληρωμές εκτός πλατφόρμας, βοηθώντας στη μείωση παραπόνων και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των επισκεπτών.
Περιορισμοί στη συλλογή και χρήση προσωπικών δεδομένων
Η Airbnb πλέον βάζει τέλος στη συλλογή προσωπικών δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση των επισκεπτών.
Ο οικοδεσπότης, είτε πρόκειται για ιδιώτη είτε για κάποια εταιρία διαχείρισης βραχυχρόνιας μίσθωσης, δεν έχει δικαίωμα συλλογής οποιουδήποτε εγγράφου ταυτοποίησης του επισκέπτη, όπως φωτοτυπία ταυτότητας ή διαβατηρίου εκτός και αν η οποιαδήποτε συλλογή στοιχείων απαιτείται ρητά από την τοπική νομοθεσία το οποίο θα πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια στην περιγραφή του ακινήτου.
Όλα τα έγγραφα θα πρέπει να κοινοποιούνται αυστηρά και μόνο μέσω των αντίστοιχων εγκεκριμένων λογισμικών PMS (Property Management System ή Σύστημα Διαχείρισης Ακινήτου), προγράμματα ειδικά κατασκευασμένα για τον τουριστικό κλάδο.
Προσωπικά στοιχεία επικοινωνίας
Όπως είναι αναμενόμενο για τα προσωπικά δεδομένα, απαγορεύεται η ζήτηση προσωπικών στοιχείων επικοινωνίας του επισκέπτη, όπως τηλέφωνο επικοινωνίας ή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ακόμα κι αν ζητηθούν μέσω της ίδιας της πλατφόρμας, πλην ειδικών εξαιρέσεων (οι οποίες θα πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια στην περιγραφή του ακινήτου).
Επίσης, δεν επιτρέπεται να ζητηθεί από τον επισκέπτη να προβεί σε κριτική του ακινήτου εκτός της πλατφόρμας.
Σε συνέχεια των παραπάνω, πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν οι οικοδεσπότες στην περίπτωση που έχουν εγκαταστήσει κάποια έξυπνη κλειδαριά, για τη λειτουργία της οποίας είναι απαραίτητη η εγκατάσταση κάποιας τρίτης εφαρμογής στο κινητό του επισκέπτη.
Οι συγκεκριμένοι hosts υποχρεούνται να βρουν εναλλακτικό τρόπο πρόσβασης των επισκεπτών στα ακίνητα, καθώς η Airbnb δεν επιτρέπει τη χρήση εφαρμογών τρίτων εφόσον δεν είναι προαιρετική. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.
H ομάδα της Sparrow επικοινώνησε με την Airbnb για διευκρινίσεις και έλαβε γραπτή επιβεβαίωση μέσω email ότι η χρήση έξυπνης ηλεκτρονικής κλειδαριάς δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση παραβίαση των όρων χρήσης της πλατφόρμας εφόσον αναφέρεται με σαφήνεια στην περιγραφή του ακινήτου.
Πώς μπορείτε να προσαρμοστείτε στις αλλαγές
Το πρώτο που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, το AI κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και εσείς πρέπει να ακολουθείτε κάθε νέα οδηγία.
Υπάρχουν εργαλεία στην Airbnb που αναζητούν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και είναι ικανά να εντοπίσουν οτιδήποτε αντιτίθεται στις οδηγίες της.
Για τον λόγο αυτό, φροντίστε να είστε τυπικοί, αποφεύγοντας την πιθανότητα ακόμα και να κατεβάσει η πλατφόρμα το ακίνητό σας.
Στο πρακτικό κομμάτι, θα πρέπει να ελέγξετε την σελίδα του ακινήτου και να διαγράψετε εξωτερικούς συνδέσμους και πληροφορίες για τρόπους επικοινωνίας εκτός πλατφόρμας.
Επίσης, αναζητήστε ένα Σύστημα Διαχείρισης Ακινήτου με πιστοποίηση συμβατότητας GDPR, για την παροχή υπηρεσιών με τη μέγιστη ασφάλεια.
Σιγουρευτείτε ότι κάθε εμπειρία επισκέπτη θα είναι διαφανής, ασφαλής και χωρίς εκπλήξεις. Με σωστή προσαρμογή, οι οικοδεσπότες μπορούν να ενισχύσουν την αξιοπιστία τους και να διατηρήσουν υψηλές βαθμολογίες.
Επιλέγοντας την Sparrow για την διαχείριση του ακινήτου σας, μπορείτε να είστε ήσυχοι για την άμεση εκτέλεση κάθε νέας κυβερνητικής οδηγίας και τη λειτουργία όλων των κανονισμών που ορίζονται από τις πλατφόρμες ενοικίασης καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης.