Οι φιλοξενούμενοι της Airbnb τείνουν να αξιολογούν την εμπειρία της διαμονής τους με ένα πλαίσιο αναφοράς προερχόμενο από διαμονές σε ξενοδοχείο στο παρελθόν.
Για να είναι κάποιος καλός οικοδεσπότης, εκτός από τα αυτονόητα (π.χ. καθαριότητα) πρέπει να είναι ευέλικτος, να έχει θέσει ξεκάθαρες και σαφείς οδηγίες, να έχει θέσει ρεαλιστικές προσδοκίες, να έχει καλή επικοινωνία με τους καλεσμένους, αλλά και να επιφυλάσσει μια μικρή ευχάριστη έκπληξη για τους καλεσμένους του.
Για τι πραγματικά ενδιαφέρονται οι επισκέπτες του Airbnb;
Η Αθήνα τα τελευταία χρόνια έχει δει ιλιγγιώδη ανάπτυξη στα διαθέσιμα καταλύματα στην πλατφόρμα της Airbnb.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, μέχρι και τον Μάιο του 2019 υπάρχουν σχεδόν 9000 καταλύματα στο δήμο της Αθήνας. Υπολογίζεται ότι για το 2018 επισκέφτηκαν το δήμο της Αθήνας περίπου 342.000 επισκέπτες. Σε τι δίνουν βάρος λοιπόν αυτοί οι επισκέπτες όταν μένουν σε ένα Airbnb?
Τα σχόλια των επισκεπτών της Airbnb που είναι στην αγγλική γλώσσα είναι τα πιο πολυπληθή και τα πιο σημαντικά, καθώς τα σχόλια ανασκόπησης αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές περιγράφουν, ξαναζούν, ανακατασκευάζουν και μοιράζονται την εμπειρία τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι επισκέπτες είναι εξαιρετικά ικανοποιημένοι από την διαμονή τους στην Αθήνα. Η “τοποθεσία” και οι “ανέσεις” είναι οι δύο τομείς που ενδιαφέρουν περισσότερο τους επισκέπτες. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη καθώς οι επισκέπτες του Airbnb τείνουν να χρησιμοποιούν τα ίδια κριτήρια με τα παραδοσιακά ξενοδοχεία για να αξιολογήσουν την εμπειρία τους σε ένα Airbnb. Το γενικότερο αστικό περιβάλλον της Αθήνας (π.χ. εστιατόρια, καταστήματα, αεροδρόμιο, συγκοινωνία) λαμβάνουν θετικές κριτικές σε μεγάλο ποσοστό, υποδηλώνοντας ότι το γενικό περιβάλλον της πόλης θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη θετική εμπειρία ενός Airbnb επισκέπτη.
Ο οικοδεσπότης κατατάχθηκε ως τρίτος στην έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, τους επισκέπτες τους απασχολεί κυρίως η βοήθεια που λαμβάνουν από τους οικοδεσπότες, η ευελιξία τους, η επικοινωνία που έχουν μαζί τους καθώς και τι ζώα έχουν οι οικοδεσπότες.
Συμβουλές για τη δημιουργία μιας πιο ευχάριστης Airbnb εμπειρίας
Οπότε, για να είναι κάποιος καλός οικοδεσπότης, εκτός από τα βασικά (όπως η καθαριότητα) υπάρχουν οι εξής επτά συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τη δημιουργία μιας πιο ευχάριστης Airbnb εμπειρίας:
- Δημιουργήστε ρεαλιστικές προσδοκίες. Ορισμένα θέματα όπως το Wi-Fi είναι εύκολο να διευθετηθούν, ενώ άλλα δεν είναι. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες είναι αρκετά αρνητικοί στο θέμα του “θορύβου”. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να θέσουμε ρεαλιστικές προσδοκίες για να επισημάνουμε ρητά ότι υπάρχει θόρυβος έτσι ώστε οι επισκέπτες να είναι ενήμεροι.
- Δώστε σαφείς οδηγίες. Πολύ συχνά, οι Airbnb οικοδεσπότες δεν είναι διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο για να απαντήσουν σε απορίες και να λύσουν απροσδόκητα προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν. Οπότε ο οικοδεσπότης πρέπει να παρέχει σαφείς και ξεκάθαρες οδηγίες για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, καθώς σύμφωνα με τη μελέτη, οι επισκέπτες της Airbnb δεν έχουν πρόβλημα να διαβάσουν αυτές τις οδηγίες.
- Επικοινωνείτε. Οι υπηρεσίες της Airbnb δεν ακολουθούν κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο και αυτό γίνεται όλο και περισσότερο κοινότυπο στη συνείδηση των επισκεπτών. Μια Airbnb εμπειρία μπορεί να είναι γεμάτη εκπλήξεις. Εκτός από το να είστε ακριβής στις πληροφορίες που διαθέτετε, επικοινωνήστε στα διάφορα στάδια της διαμονής (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά), για διαφορετικούς λόγους (check-in/out, εγκαταστάσεις, βοήθεια) και μέσω διαφορετικών τρόπων (online, πρόσωπο με πρόσωπο). Είναι σημαντικό για τον οικοδεσπότη να ξεκαθαρίζει τους διάφορους τρόπους επικοινωνίας, πότε μπορεί να υπάρξει επικοινωνία, και με ποιόν να επικοινωνήσει ο εκάστοτε επισκέπτης όταν υπάρχει έκτακτη ανάγκη. Συγκεκριμένα, η επικοινωνία σχετικά με το check-in και το check out είναι πολύ σημαντική για τους επισκέπτες για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση καθώς είναι πολύ συχνό φαινόμενο οι επισκέπτες να αργήσουν ή να φτάσουν νωρίς.
- Παρέχετε την αίσθηση της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας. Οι επισκέπτες μέσω Airbnb εκτιμούν ιδιαίτερα την ασφάλεια και την ιδιωτικότητά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, καθώς αυτά είναι συνήθως εγγυημένα στα ξενοδοχεία. Έτσι, καλό είναι να τους παρέχεται ένας χώρος που τους διασφαλίζει και τα δύο.
- Μικρή έκπληξη: πολλά από τα μικρά πράγματα στα ξενοδοχεία συνήθως δεν αναμένονται στο πλαίσιο του Airbnb. Ωστόσο, η παροχή ορισμένων από αυτά, όπως τα ποτά, μπορεί να εκληφθεί από τους επισκέπτες της Airbnb ως αναπάντεχη απόλαυση.
- Να είστε ευέλικτοι. Η ευελιξία, με το check-in και το check out εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους οικοδεσπότες. Ωστόσο, η συχνότητα και ο βαθμός που μπορεί να είναι ευέλικτες τέτοιου είδους συνεννοήσεις για τους άλλους παραμένει κάτι δύσκολο αλλά δημιουργήστε ρεαλιστικές προσδοκίες.
Φιλικά κατοικίδια: Στα περισσότερα ξενοδοχεία, οι επισκέπτες σπάνια συναντούν ζώα κατά τη διαμονή τους. Ωστόσο, στο πλαίσιο του Airbnb, αυτό είναι κάτι σύνηθες και παίζει ρόλο, καθώς οι επισκέπτες γενικότερα σχολιάζουν τη φιλικότητα των ζώων που αντικατοπτρίζει τη φιλοξενία ενός οικοδεσπότη. Αντίστοιχα εχθρικά κατοικίδια μπορούν να επηρεάσουν εξίσου αρνητικά την συνολική εμπειρία του επισκέπτη.