Η βραχυχρόνια μίσθωση προσφέρει σημαντικά οφέλη σε ιδιοκτήτες και επισκέπτες, όμως και οι δύο πλευρές έρχονται κάθε τόσο αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις.
Το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί αύξηση των περιστατικών απάτης και παραβατικών συμπεριφορών, με πολλά από αυτά να δηλώνονται σε επίσημες ομάδες βραχυχρόνιας μίσθωσης των κοινωνικών δικτύων.
Οι ιδιοκτήτες οφείλουν να είναι σε εγρήγορση, ώστε να προστατεύσουν την περιουσία τους και να αποφύγουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Συνηθισμένα περιστατικά που αναφέρθηκαν από ιδιοκτήτες
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα που κοινοποιήθηκαν από πιστοποιημένους ιδιοκτήτες και διαχειριστές στα social media, είναι τα παρακάτω:
- Καταστροφή ακινήτου και βλάβες. Κατεστραμμένα λευκά είδη, σπασμένα έπιπλα και ξεχαρβαλωμένες ηλεκτρικές συσκευές είναι κάποια από τα κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς και ασέβειας.
- Απαιτήσεις επιστροφής χρημάτων. Ψευδείς δηλώσεις για ανύπαρκτα προβλήματα, όπως δυσλειτουργικά κλιματιστικά, βουλωμένα είδη υγιεινής, βρώμικα λευκά είδη.
- Απειλές για αρνητική κριτική. Σε αρκετές περιπτώσεις, φιλοξενούμενοι εκβίασαν ιδιοκτήτες με κακή αξιολόγηση για να εξασφαλίσουν δωρεάν διαμονή.
- Ghost bookings. Πρόκειται για απόπειρες πλαστών κρατήσεων που μπλοκάρουν τη διαθεσιμότητα του ακινήτου, οδηγώντας σε απώλεια εσόδων (μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ).
Ποια είναι τα σημάδια που σας προειδοποιούν
Για όλα τα παραπάνω, υπάρχουν πολλά σημάδια (τα λεγόμενα και red flags), τα οποία είναι ικανά να σας πονηρέψουν ότι κάτι δεν πάει καλά και κινδυνεύετε να βρεθείτε εκτεθειμένοι.
Οι απάτες σε Airbnb και Booking στηρίζονται σε συγκεκριμένο μοτίβο κινήσεων. Οι ενδείξεις που υποδεικνύουν ότι η κράτηση του ακινήτου σας δεν είναι καθαρή, είναι:
- Αίτημα για επικοινωνία εκτός πλατφόρμας κρατήσεων. Συνήθως δείχνει εξ αρχής κακή πρόθεση.
- Υπερβολικά βιαστικές κρατήσεις χωρίς καμία ερώτηση ή ενδιαφέρον για το ακίνητο. Αποφεύγουν να ρωτήσουν οποιαδήποτε πληροφορία για το ακίνητο και την τοποθεσία του, γιατί απλά δεν τους ενδιαφέρει.
- Ασαφείς ή αντιφατικές απαντήσεις από τον επισκέπτη. Δεν δίνεται σαφής πληροφόρηση σχετικά με την άφιξη ή τον αριθμό των επισκεπτών.
- Υπερβολικές απαιτήσεις ή ειδικές συμφωνίες εκτός συστήματος. Η πιο συχνή πρόταση, είναι η πληρωμή εκτός πλατφόρμας («μαύρα»), εξασφαλίζοντας χαμηλότερη τιμή για τον επισκέπτη και μη καταβολή προμήθειας και τελών για τον ιδιοκτήτη.
Πώς μπορείτε να προστατευτείτε από παραβατικές συμπεριφορές επισκεπτών
Όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, υπάρχουν πολλοί τρόποι που οι κακοπροαίρετοι μπορούν να εκμεταλλευτούν κάποια αδυναμία ή έλλειψη γνώσης από τη μεριά των ιδιοκτητών, προς όφελός τους.
Οι τρόποι που μπορείτε να προστατευτείτε από όλα τα παραπάνω, είναι:
- Παραμείνετε πάντα εντός της πλατφόρμας. Ανεξάρτητα από το αίτημα ή το επιχείρημα, οι συναλλαγές πρέπει να γίνονται αποκλειστικά μέσω πλατφόρμας. Με τον τρόπο αυτό, κατοχυρώνεστε οτιδήποτε κι αν συμβεί.
- Καθορίστε ξεκάθαρους κανόνες. Η σελίδα του ακινήτου σας και οι οδηγίες που αποστέλλετε πριν από κάθε άφιξη, θα πρέπει να αναφέρει τους κανόνες που έχετε ορίσει για το ακίνητό σας. Ορίστε την πολιτική ακύρωσης, τους κανόνες συμπεριφοράς και τυχόν περιορισμούς.
- Τραβήξτε φωτογραφίες ή βίντεο πριν το check in. Πρόκειται για μια τακτική που ακολουθούν ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες, ως απόδειξη της εικόνας που διατηρούσε το ακίνητο πριν την άφιξη των επισκεπτών. Έτσι, δεν μπορεί κανείς να επικαλεστεί ότι «βρήκε το ακίνητο σε άθλια κατάσταση», εφόσον υπάρχουν αποδείξεις για το αντίθετο.
- Διαβάστε κριτικές και ιστορικό επισκεπτών. Όπως βαθμολογείστε εσείς και το ακίνητό σας, έτσι βαθμολογούνται και οι επισκέπτες. Μπορείτε να ορίσετε να μην γίνεται άμεσα κράτηση, αλλά να έχετε τη δυνατότητα επαλήθευσης του προφίλ και των κριτικών του υποψήφιου επισκέπτη πριν επιβεβαιώσετε την κράτηση. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζετε ότι στο ακίνητό σας θα διαμείνουν άνθρωποι που θα σεβαστούν την περιουσία σας.
Η ενημέρωση είναι το καλύτερο εργαλείο ενός ιδιοκτήτη ή διαχειριστή. Αναγνωρίζοντας τα σημάδια, θέτοντας όρια και ακολουθώντας τις σωστές διαδικασίες, προστατεύετε όχι μόνο την περιουσία σας, αλλά και την ψυχική σας ηρεμία.
Επιλέγοντας την Sparrow για την διαχείριση του ακινήτου σας, μπορείτε να είστε ήσυχοι ότι το ακίνητό σας θα παραμείνει ασφαλές, καθώς οι επισκέπτες είναι αξιόπιστοι, με υψηλές βαθμολογίες και αψεγάδιαστο ιστορικό.